Herman Liikasen (1835-1926) muistolaatta

18.11.2003 Liikasten sukuseura ry:n edustajat pj Harri Liikanen, Pekka Saarenmaa ja Pirkko Liikanen kävivät neuvottelemassa Herman Liikasen muistolaatasta Hypoteekkiyhdistyksessä.

Hypoteekkiyhdistyksen toimitusjohtaja Matti Inha suhtautui myönteisesti asiaan. Pankissa oli Herman Liikasen kokoushuone, jonne muistolaatta myös sijoitettaisiin. Myös Ristiina Seuran puheenjohtaja Niilo Pulkkinen oli kiinnostunut laatasta, jonka hän esitti sijoitettavaksi paikalle, jossa Ponnan torppa aikoinaan sijaitsi.

25.11.2003 taitelija Tauno Ruuska ja Liikasten sukuseura ry:n edustajat pj Harri Liikanen ja Pekka Saarenmaa neuvottelivat keskenään Herman Liikasen muistolaatan konkreettisesta toteuttamisesta. Tässä tarkastellaan taitelija Tauno Ruuskan aiempaa työtä ”professori Heikki Wariksen muistolaattaa” entisen Tampereen yhteiskunnallisen korkeakoulun pääoven edessä.

Neuvotteluita jatketaan, ja tarjouspyyntö Tauno Ruuskalle ja Tauno Ruuskan ehdotus laatan toteutuksesta esitetään sukuseuran hallituksen seuraavassa kokouksessa.