Ulkoilmamuseo

Herman Liikasen taskukello ja kirjoituspöytä

J.V. Snellmanin Herman Liikaselle lahjoittama kirjoituspöytä tuli Hermanin jäätyä eläkkeelle Otto-veljen pojalle Hjalmarille Huvilakadulle, missä Herman säilytti tavaroitaan. Kirjoituspöytä kulkeutui Hjalmarin mukana asunnosta toiseen, sitten hänen pojalleen Einolle ja myöhemmin Einon tyttärelle Helenalle. Pöydän jalat olivat halkeilleet vuosien aikana palasiksi ja niin, ettei se pysynyt enää omilla jaloillaan pystyssä. Kirjoituspöytä entisöitiin vuonna 2005. Korjaus maksoi 800 euroa. Tammikuussa 2006 Hermanin entinen työnantaja Suomen Hypoteekkiyhdistys lainasi kirjoituspöydän muistonäyttelyynsä "J.V. Snellman Suomen hypoteekkiyhdistyksen toimitusjohtajana 1869-1881". Kuva Pirkko Liikanen.

Vankilassa tehty hiusristi

Hiusristi on Uuno Liikasen vankilassa tekemä. Se on tehty hänen vaimonsa Hilda Alina Liikasen, o.s. Kempin hiuksista. Myös korun ketju on hiuksista.

Tuohisormukset

Helga Marjatta Liikasen 50-vuotisjuhlissa 11.2.1978 Else Karlsson-Susi, ent. Hartikainen, o.s. Liikanen kihlasi Anne Lehden ja Pentti Ekroosin näillä tuohisormuksilla. (Kultaiset sormukset hankittiin myöhemmin.) Tarina ei kerro, miksi Else-tädillä oli mukanaan nuo sormukset. Eikä sitä, kuka ne on tehnyt tai onko niitä muuten käytetty.