Tunnelmia Kangasniemen sukukokouksesta

Sukuseuran sääntömääräinen vuosikokous pidettiin tänä vuonna 6.8. Kangasniemen kunnantalolla. Osallistujia oli nelisenkymmentä, joukossa ilahduttavan monta ensikertalaistakin.

Puitteet kokoukselle olivat erinomaiset.

Ohjelmassa oli aluksi vapaata seurustelua aulassa ja kotisivujen esittelyä Kangasniemi-salissa. Kello 11 meille esiintyi Pentti Saloranta, joka soitti kitaraa ja esitti esimerkiksi Hiski Salomaan ja Tapio Rautavaaran lauluja.

Pentti Saloranta
Kulkuri ja joutsen

Vuosikokouksen puheenjohtajana toimi Ilmo Lahikainen ja sihteerinä tuttuun tapaan Olli Liikanen.

Hallituksesta erovuorossa ollut Esko Liikanen pyysi eroa, jonka hyväksymistä helpotti se, että uudeksi jäseneksi saatiin Eskon tytär Eija Toivonen. Esko jatkaa arkistonhoitajan tehtävissä hallituksen ulkopuolella.

Vuoden Liikaseksi valittiin Maaret Ollila kiitokseksi toiminnasta sukuseuran varapuheenjohtajana ja vuodesta 2015 alkaen puheenjohtajana. Sukututkijat Olli Liikanen ja Maarit Tillman-Leino saivat puheenjohtajalta pyyhkeitä.

Kangasniemi-salista ei tullut otetuksi kuvaa silloin, kun kaikki istuivat paikallaan, mutta seuraavista kuvista näkyy osa osallistujista. Puhujakorokkeella kävivät ainakin Veikko Liikanen ja Erkki Liikanen muistelemassa menneitä. Arpajaisten pääpalkinnon voitti Pirjo Häkkinen, joka oli kovasti iloissaan Jaakko Liikasen puhaltamasta lasityöstä.

Aulassa seurusteltiin, ruokailtiin, ostettiin arpoja ja juotiin täytekakkukahvit.

Olli Liikasen, Maarit Tillman-Leinon ja Anne Ekroosin pitämien Sukututkimuksen helmiä -esitysten kalvot tulevat jossain vaiheessa kotisivuille jäsenten katsottaviksi.

Kiitos kaikille mukana olleille mukavasta kokouspäivästä!

Kuvat: Anne Ekroos, Maaret Ollila, Maarit Tillman-Leino ja Nouri Werdi.

1 ajatus aiheesta “Tunnelmia Kangasniemen sukukokouksesta”

1. Anne Ekroos

Mukava oli itse tapahtuma, mutta mukavaa oli muistella hetkiä vielä näiden kuvien myötä. On kiva, että useat ottavat kuvia, tulee aineistoa eri tilanteista.