Hallikausi päättyi Varkauteen

Jousiampujien hallikausi huipentui Varkaudessa käytyihin Masters- ja Yleisten luokkien SM-kisoihin, jotka pidettiin tänä vuonna Varkaudessa 31.3.–2.4. Kisoihin osallistui myös Pohjan Jousta edustava Sirpa Myllylahti, jonka kisamenestystä on seurattu näillä sivuilla aikaisemminkin.

Perjantai

Sirpan kisaurakka alkoi perjantaina 31.3. Masters-sarjassa N50. Sirpa pääsi kisassa finaaliin, joka oli jännittävääkin jännittävämpi. Lopulta Riihi-Jousien Anne Backman vei kuitenkin voiton ja Sirpa ampui hopealle.

Samana päivänä käytiin myös Masters-sarjan joukkuekisa, jossa seuran kahden parhaan ampujan pisteet lasketaan yhteen. Kemiläinen Pohjan Jousi  nappasi kisassa pronssia joukkueessa, johon kuuluivat Sirpa ja Vesa Aho. Kultaa sai Jyväs-Sulka Jyväskylästä ja hopeaa Artemis Helsingistä.

Joukkuekisan pronssimitali.

Lauantai

Lauantaina 1.4. kisattiin Yleisissä luokissa, joissa Sirpan oli jo parin ottelukierroksen jälkeen aika siirtyä katsomon puolelle ja onnitella mitalikolmikkoa myöhemmin.

Sirpan henkilökohtainen pistekortti.
Pistekorttia luetaan riveittäin, kierros kierrokselta. Korttiin merkitään ensin isoimmat pisteet.
Pudotuskierroksen kaaviot.
Sirpa putosi toisella kierroksella.

Sunnuntai

Sunnuntaina urakka jatkui Yleisten luokkien joukkuekisalla. Sirpan kanssa Pohjan Jousen joukkueessa kisasi junioriampuja Inka Limingoja. Heille tuli voitto kahdesta joukkueesta, joten edessä oli semifinaalivaihe, jossa voittaja jatkaa finaaliin ja häviäjä pronssiotteluun.

Semifinaalissa vastassa oli turkulainen Arcus. Tasaisesti kumpikin joukkue  eteni tilanteeseen 4–4, jolloin voittaja ratkaistaan uusintanuolella. Molemmat joukkueet ampuivat 18 pistettä: Pohjan Jousi 9 + 9 ja Arcus 10 + 8, kuten oheisesta tuloskortista voi lukea. Vastustajalla oli nuoli lähempänä keskipistettä, joten finaalipaikka meni Pohjan Jouselta sivu suun.

Parijoukkuekisan tuloskortti.

Sirpan ja Ingan kisa jatkui pronssiotteluun, jossa Oulun  Jousimiesten isä ja tytär -joukkue oli selkeästi parempi (6–0).

Sunnuntain parijoukkuekisan parhaat:

1. Jyväs-Sulka
  2. Arcus
  3. Oulun Jousimiehet
  4. Pohjan Jousi (Sirpa ja Inga)
  5. Artemis
  6. Pohjan Jousi 2 (Vesa Aho ja Sakari Seppälä)
  7. Porin Jousiampujat
  8. Robin Hood.

Tauon paikka

Siihen päättyi tiivis hallikausi, eikä Sirpa ole sen jälkeen koskenut jouseen. Kenttä on aurattu, ja siellä voi ampua ammuntakopista, mutta kesäkausi saa odottaa ilmaston lämpenemistä ainakin kuukauden.

Siksi ajaksi Sirpa siirtyy muihin harrastuksiin, kuten pyöräilyyn.

1 ajatus aiheesta “Hallikausi päättyi Varkauteen”

1. Anne Ekroos

Onneksi olkoon Sirpa. Olipa jännittävä viikonloppu. Aurinkoisia pyöräilyilmoja.