Tunnelmia Joensuusta 22.7.2023

Liikasten sukuseuran vuosikokous pidettiin Joensuussa 22.7.2023. Kokoukseen osallistui reilut 30 henkeä. Mukana oli muutamasta perheestä kahden sukupolven ja yhdestä perheestä jopa kolmen sukupolven edustajia. Se oli ilahduttavaa!

Vuosikokouksen puheenjohtajaksi valittiin
Eija Toivonen
ja sihteeriksi sukuseuran sihteeri
Olli Liikanen.

Kokouksessa nimettiin Vuoden Liikaseksi Kangasniemen sukuhaaran Harri A. Liikanen, joka on toiminut aktiivisesti sukuseurassa ja taltioinut ahkerasti lähihistoriaa tekemällä kirjoja, yhden omasta työhistoriastaan ja toisen Sylvi-tädistään.
Onnittelut Harrille!

Kokouksen ohessa nähtiin ja kuultiin kaksi Sukututkimuksen helmiä -sarjan esitystä: Olli Liikanen piti sukututkimuskoulua ja Anne Ekroos kertoi sotalapsiprojektista. Kokouskahvien jälkeen Maarit Tillman-Leino välitti etenkin Kuusamon Liikasille terveiset Amerikasta, Anne Ekroos ja Maarit Tillman-Leino palauttivat mieleen tekemisiään virolaisen Liikane-suvun parissa ja Helena Allahwerdi esitteli kirjaprojektejaan.

Osa kokousväestä lähti sadetta uhmaten vielä tutustumaan taidepuutarha Botaniaan. Sieltäkin muutama tunnelmakuva:

Kiitokset mukavasta kokouspäivästä kaikille osallistujille. Tapaamisiin viimeistään vuoden päästä!

Vapaudenpatsas Joensuussa.

Kuvat: Maarit Tillman-Leino.

1 ajatus aiheesta “Tunnelmia Joensuusta 22.7.2023”

1. Anne Ekroos

Kiitos minunkin puolestani kaikille tapahtuman toteutuksen eteen puuhastelijoille. Tilaisuus oli tosi lämminhenkinen ja kiva. Innolla odotan jo ensi vuotta.

Anne