Vuoden Liikanen 1999: Muusikko Erkki Liikanen

Erkki Liikanen kysyi Ristiinassa vuonna 1995 laulushownsa lomassa yleisöltä: ”Mitä yhteistä on EU-budjetilla ja evakkooreellä? Kukaan ei tiennyt, joten Eki joutui itse vastaamaan: ”Molemmat ovat Erkki Liikasen tekemiä.”

Ristiinan sukukokouksen kevyestä puolesta vastasivat Erkki ”Eki” Liikanen säestäjänä Risto Pellin kanssa. Heidän esityksensä koostui suurelta osin ”karjalaist lauluist” sekä hauskoista sketseistä. Noin puolen tunnin mittaisen showesityksen jälkeen suupielet olivat kaikilla ainakin ”savolaisessa virneessä”. Erkki Liikanen edustaa karjalaista Johanneksen sukuhaaraa.

Erkki Liikanen säestäjineen esiintyi myös sukuseuran 15-vuotisjuhlassa Helsingissä Karjalatalossa 29.07.2000. (Kuva: Sirkka-Liisa Kuusisto)